Współczesne firmy coraz częściej i chętniej korzystają z usług profesjonalnych pomiotów specjalizujących się w działaniach marketingowych. Są to agencje reklamowe, interaktywne i brandingowe, których zadaniem jest wspomaganie firm w prowadzeniu działań z zakresu promocji, marketingu i kreowania wizerunku. Mimo tego, że działalność tych podmiotów może wydawać się pod wieloma względami zbliżona, zakres ich specjalizacji jest różny. Warto dowiedzieć się, w czym jest nam w stanie pomóc każda z nich, aby w pełni wykorzystać potencjał oferowanych przez nie usług.

Działalność agencji reklamowych i interaktywnych. Co je łączy, a co dzieli?

Agencja reklamowa jest najbardziej znanym podmiotem, świadczącym profesjonalne usługi z zakresu szeroko pojętego marketingu. Jej rolą jest tworzenie różnego rodzaju reklam oraz planowanie działań promocyjnych, które mają służyć zwiększeniu rozpoznawalności firmy oraz rozpropagowaniu jej produktów i usług wśród odbiorców. Zakres kompetencji agencji reklamowej jest szeroki i zróżnicowany oraz obejmuje działania podejmowane zarówno w tzw. mediach tradycyjnych (radio, prasa, telewizja), jak i w mediach nowoczesnych, do których zalicza się internet.

Agencja brandingowa

Różnica między agencją interaktywną, a reklamową

Agencja interaktywna to nieco nowocześniejsza „wersja” agencji reklamowej. Powstała ona wraz z intensywnym rozwojem nowych mediów, czyli głównie Internetu. Agencja interaktywna oferuje swoim szeroki zakres wsparcia w zakresie promocji, reklamy i szeroko pojętego marketingu firmom, których działalność skupia się głównie w sieci. Internet oraz znajdujące się w nim social media, wyszukiwarki, a także strony www firm, stanowią obecnie jeden z najważniejszych kanałów komunikacji na linii klient-firma. Agencja interaktywna wspiera klientów w prowadzeniu profilów w mediach społecznościowych, tworzeniu i rozbudowie ich stron internetowych i sklepów oraz ich pozycjonowaniu w Google. Wszystko po to, aby firma była dobrze widoczna w sieci, a jej produkty i usługi trafiły do możliwie jak najszerszego grona odbiorców.

Wizerunek we współczesnym biznesie, czyli czym zajmuje się agencja brandingowa?

Agencja reklamowa i agencja interaktywna koncentrują się głównie na działaniach marketingowych. Ich specjalizacja nie dotyka jednak innego, bardzo ważnego aspektu działalności współczesnych firm, który ma ogromny wpływ na sprzedaż i rozpoznawalność w biznesie. Mowa tu o wizerunku, który w dzisiejszych czasach stanowi swoiste „być albo nie być” w świecie biznesu. Aby nadać swojej firmie lub marce pożądanego przez klientów, spójnego oraz perfekcyjnie dostosowanego do współczesnych realiów wizerunku, firmy powinny skorzystać z usług innego podmiotu, a mianowicie agencji brandingowej.

Agencja brandingowa to stosunkowo nowy podmiot na rynku usług marketingowych. Jej działalność opiera się na trzech kluczowych filarach – brandingu, czyli procesie budowania świadomości marki, identyfikacji wizualnej, która nadaje jej wizualną otoczkę oraz rebrandingu, który pozwala na odświeżenie lub nadanie zupełnie nowego wizerunku już istniejącym podmiotom. Z usług agencji brandingowej korzystają świadome firmy, które doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak istotną rolę we współczesnym biznesie pełni spójny, pozytywny i wyróżniający się na tle konkurencji wizerunek.