Komunikacja wewnętrzna ma ogromny wpływ na poziom zaangażowania pracowników, ich lojalność w stosunku do pracodawcy oraz satysfakcję z wykonywanej pracy. Jednocześnie jest to często lekceważony aspekt zarządzania kadrami. Zaburzona komunikacja sprzyja popełnianiu błędów i stanowi ważną przyczynę dużej rotacji pracowników. Jak to zmienić? Najlepiej wykorzystując do tego odpowiednie narzędzia. Poznaj najlepsze nowoczesne sposoby komunikacji w firmie.

Czat firmowy

Czat kojarzymy przede wszystkim z prowadzeniem prywatnych konwersacji online, tymczasem jest to coraz chętniej wykorzystywane narzędzie w biznesie. Każdy, kto używa czatu doskonale zna zalety tego rozwiązania: szybkość, wygodę, możliwość tworzenia i odbierania wiadomości w sposób dyskretny czy udostępnianie różnych materiałów całej grupie odbiorców.

Czat firmowy z powodzeniem może stać się podstawowym narzędziem komunikacji zarówno wewnątrz zespołu pracującego nad wspólnym projektem, jak i na linii pracownik-pracodawca czy bezpośredni przełożony.

System powiadomień

Klasycznym przykładem zaburzenia komunikacji w firmie jest sytuacja, gdy przełożony chce coś pilnie przekazać pracownikowi, natomiast nie może się do niego dodzwonić. Nie zawsze jest to kwestia złej woli pracownika, ale np. braku okazji do odebrania telefonu (wizyta u klienta).

W takich momentach doskonale sprawdza się wewnętrzny system powiadomień, czyli po prostu aplikacja mobilna, za pomocą której można wysłać pracownikowi ważną wiadomość z obowiązkiem potwierdzenia odbioru. Mamy wówczas pewność, że pracownik ją odczyta.

Intranet

Intranet firmowy to oczywiście żadna nowość, natomiast innowacją jest jego mobilna wersja, do której pracownicy mają dostęp na swoich smartfonach czy tabletach. Mobilny Intranet jest świetnym sposobem komunikacji w firmie, ponieważ umożliwia m.in. precyzyjne delegowanie zadań, kontrolowanie czasu pracy pracowników (szczególnie zdalnych i terenowych), jak również udostępnianie różnego rodzaju dokumentów w formie cyfrowej.

Intranet stanowi również źródło danych kontaktowych do wszystkich osób zatrudnionych w przedsiębiorstwie. Ma to o tyle duże znaczenie, że pozwala pracownikowi skontaktować się bezpośrednio z osobą, która może mu pomóc w danej sytuacji (np. księgowość, kadry), bez angażowania w to bezpośredniego przełożonego.

Tworzenie ankiet

Skuteczna, motywująca komunikacja w firmie zawsze powinna odbywać się dwukierunkowo. Oznacza to, że pracownicy muszą mieć możliwość wyrażenia swoich opinii, zadawania pytań, uściślania poleceń wydawanych przez przełożonych czy dzielenia się pomysłami na rozwój przedsiębiorstwa, poprawienie warunków pracy etc.

W tym celu należy zbierać feedback od pracowników, do czego świetnie nadają się ankiety. Powinny być udostępniane w formie cyfrowej, aby pracownicy mogli je wygodnie wypełnić z poziomu urządzenia mobilnego i analogicznie odesłać w sieci wewnętrznej.

Wszystkie przedstawione rozwiązania są dostępne w ramach jednego narzędzia, jakim jest aplikacja korporacyjna Blue Colibri App. Została stworzona przez ekspertów z dziedziny HR, aby ułatwić komunikację wewnętrzną w firmach o rozbudowanej strukturze zatrudnienia, jak również w tych, które zatrudniają w modelu zdalnym. Aplikację możesz przetestować zupełnie za darmo, a szczegóły znajdziesz na https://www.bluecolibriapp.com/pl/strona-glowna.

Więcej o nowoczesnych sposobach komunikacji w firmie czytaj w artykule na stronie https://www.bluecolibriapp.com/blog/blue-colibri-app-nowoczesny-sposob-komunikacji-w-firmie.